Köpvillkor



Bolagsinformation

Babyswopbox har sitt säte i  Helsingborg. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mejl till info@babyswopbox.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi  av oss inom kort. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot besök.

Babyswopbox
Föreningsgatan 32
25441 Helsingborg

Vi innehar F-skattsedel och är momsregistrerade.

   

Beställning    

När du har lagt din beställning, mejlar vi dig en orderbekräftelse,  under förutsättning att du har försett oss med din e-postadress. Om vi  av någon anledning inte kan skicka alla varor i din beställning, kommer  vi att informera dig om detta snarast möjligt. Om vi redan har mottagit  betalning för en sådan beställning, kommer vi att återbetala det  aktuella beloppet för den vara/varorna med hjälp av samma betalningssätt  som du använde då du gjorde din beställning. Varje beställning måste uppgå till minst totalt 1 SEK (efter avdrag för rabatter).

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@babyswopbox.se. Beställningar kan endast göras av personer över 18 år, som inte står under förmyndarskap och som är bosatta i Sverige

    

Leverans    

Frakt tur och retur är inkluderat i priset. Våra normala leveranstider är 1-4 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@babyswopbox.se. Vi levererar enbart inom Sverige. Vi levererar via Postnords ombud.

    

Priser    

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

    

Betalning

Vi erbjuder Klarna Checkout som betalningssätt. Efter identifiering i kassan visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Du väljer normalt önskat betalningsalternativ efter det att du har slutfört ditt köp. 


Betalningsalternativ:

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är:

• Faktura
• Kortbetalning
• Kontokredit
• Direktbetalning via bank

Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ i de fall Klarna godkänner dig för fakturaköp. Vi tar inte ut någon fakturaavgift. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen, har du frågor gällande betalningen bör du i första hand kontakta Klarna. Klicka här för kompletta villkor gällande Klarna Checkout. 

Notera att för att kunna lägga en order behöver den webbläsare du använder vara inställd för att tillåta tillfälliga cookies och 3:e part cookies. Om så inte är fallet måste inställningarna uppdateras. Läs mer om cookies här. 


Ångerrätt och retur     

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Vill du returnera en eller flera av dina varor är du givetvis välkommen att göra så inom 14 dagar. I ditt paket finns en följesedel, returfraktsedel  samt en retursedel som ska användas vid retur och reklamation. På retursedeln anges returorsak och vilka varor som ska sändas tillbaka, retursedeln ska bifogas i returpaketet. Den förbetalda returfraktsedeln fästs på utsidan av ditt paket och lämnas sedan in hos närmaste postombud.

Återbetalning/justering  av retur sker så snart returen är mottagen och blivit registrerad. Har du betalat med kort sätts pengarna för returen tillbaka in på kortet.

Betalar du med faktura justeras beloppet för returen och du hittar den uppdaterade fakturan på www.klarna.se. Du betalar endast för de varor du behåller samt fraktavgift och returavgift.

Du kan logga in på Mitt Klarna och  förlänga fakturans betaltid med 10 dagar för att returen ska hinna registreras, alternativt kontakta Klarnas kundservice för att få hjälp  med detta på 08-120 120 10.

    

Outhämtat paket        

Ditt paket ligger kvar i 14 dagar hos Postnords ombud ifrån det datumet som du blir aviserad att ditt paket finns att hämta. Sedan skickas det tillbaka till oss. För paket som inte hämtas ut förbehåller sig Babyswopbox att debitera dig 175 kr för expeditionsavgift, returfrakt och hanteringskostnader.


Reklamation och klagomål        

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Vid reklamation till vårt lager ber vi er att kontakta  kundservice för  att få bästa service på ärendet. Det är alltid fri returfrakt vid reklamation.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

     

 Hur går du tillväga vid reklamation?       

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@babyswopbox.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. 

Om vi inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.  

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

    

Information om Cookies     

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

    

Personuppgiftslagen        

Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.